Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Słabsza ekonomia w Europie Zachodniej cieszy Ryanaira

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-10-2025
Ostatnia modyfikacja:
01-10-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Słabsza ekonomia w Europie Zachodniej cieszy Ryanaira
fot. Piotr Bożyk
Zwolnienie gospodarcze w państwach Europy Zachodniej cieszy szefa Ryanaira. – To bardzo dobre dla naszej firmy – uważa Michael O’Leary. Wrażliwość cenowa ma skłonić mieszkańców m.in. Francji i Niemczech do częstszego wyboru oferty irlandzkich linii lotniczych.

Branża lotnicza, a zwłaszcza segment przewoźników lotniczych, to trudny biznes, którego nie cechuje wysoka marżowość, mimo że lotnictwo zapewnia międzynarodową łączność, ale także wymianę dóbr czy ludzi. Średnia rentowność linii lotniczych to zaledwie trzy procent. – To jest brutalna rzeczywistość, z którą musimy się mierzyć – wyznał na VIII Kongresie Rynku Lotniczego Michał Fijoł, prezes zarządu Polskich Linii Lotniczych LOT.

Słabsza gospodarka atutem

O ile polski rynek lotniczy rośnie najszybciej w całej Unii Europejskiej (nawet 3,5-razy szybciej niż w Europie Zachodniej), to słabsza ekonomia w m.in.: Belgii, Francji, Holandii i Niemczech, sprawia, że linie lotnicze muszą stosować różnorakie zabiegi, aby popyt zaspokoił podaż. Do sinusoidy gospodarczej muszą szybciej adaptować się operatorzy o modelu tradycyjnym, którzy nie mogą „na dłuższą metę” prowadzić działalność dumpingowej.

Inaczej na spowolnienie gospodarcze w Europie Zachodniej spogląda Michael O’Leary. Szef Grupy Ryanaira uważa, że znacznie słabsza niż wcześniej ekonomia w ww. państwach sprzyja przewoźnikom, takim jak np. irlandzkie linie lotnicze. – To bardzo dobre dla naszej firmy, ponieważ ludzie są bardziej wrażliwi na ceny. To jeden z powodów, dla których tak dynamicznie się rozwijamy – wyznał w rozmowie z Rynkiem Lotniczym Irlandczyk. Zarządzana przez niego grupa lotnicza ma rosnąć m.in. w Polsce, czyli państwie, gdzie gospodarka i konsumpcja systematycznie rośnie. Popyt na latanie wśród Polaków rośnie dynamicznie – świadczy o tym fakt, że podróże (zwłaszcza zagraniczne) trafiły do pierwszego koszyka zakupowego.

Utracone zyski

Boeingi 737 Ryaniara (oraz airbusy 320 Laudy) przewiozły w roku ubiegłym 200 milionów podróżnych. W tym roku wolumen pasażerki powinien przekroczyć pułap 206 milionów. – Gdyby nie opóźnienia w dostawach samolotów od Boeinga, to w 2025 obsłużylibyśmy około 250 milionów pasażerów – wyjaśnił szef największego niskokosztowca w Europie.

O ile w 2024 roku taryfy biletowe Ryanaira odnotowały spadek o siedem proc., to na przestrzeni ostatnich 10 miesięcy budżetowy operator nie zaraportował zwyżki średniej opłaty za bilet lotniczy. Mimo to O’Leary jest pewny, że utracone przychody (i zyski) irlandzkie linie lotnicze odzyskają już w tym roku. Jest to efekt większego oferowania – podaż spotkała się z wysokim popytem i większej sprzedaży usług dodatkowych. – Ale nie ma wzrostu cen biletów lotniczych – zaznaczył dyrektor generalny Grupy Ryanaira.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Ekspansja Norwegian w Billund

Pasażer i linie lotnicze

Ekspansja Norwegian w Billund

Mateusz Kieruzal 04 października 2025

Ryanair: Niski wzrost ruchu we wrześniu

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair: Niski wzrost ruchu we wrześniu

Mateusz Kieruzal 02 października 2025

Ryanair (O’Leary): Nie szantażowaliśmy Modlina

Infrastruktura i lotniska

Ryanair (O’Leary): Nie szantażowaliśmy Modlina

Mateusz Kieruzal 30 września 2025

Zobacz również:

Ryanair: Niski wzrost ruchu we wrześniu

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair: Niski wzrost ruchu we wrześniu

Mateusz Kieruzal 02 października 2025

Ultimatum Ryanaira dla Tel Awiwu

Pasażer i linie lotnicze

Ultimatum Ryanaira dla Tel Awiwu

Mateusz Kieruzal 30 września 2025

Ryanair: Nowości z Krakowa i Modlina

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair: Nowości z Krakowa i Modlina

Mateusz Kieruzal 26 września 2025

Pozostałe z wątku:

Ekspansja Norwegian w Billund

Pasażer i linie lotnicze

Ekspansja Norwegian w Billund

Mateusz Kieruzal 04 października 2025

Ryanair: Niski wzrost ruchu we wrześniu

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair: Niski wzrost ruchu we wrześniu

Mateusz Kieruzal 02 października 2025

Ryanair (O’Leary): Nie szantażowaliśmy Modlina

Infrastruktura i lotniska

Ryanair (O’Leary): Nie szantażowaliśmy Modlina

Mateusz Kieruzal 30 września 2025

Zobacz również:

Ryanair: Niski wzrost ruchu we wrześniu

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair: Niski wzrost ruchu we wrześniu

Mateusz Kieruzal 02 października 2025

Ultimatum Ryanaira dla Tel Awiwu

Pasażer i linie lotnicze

Ultimatum Ryanaira dla Tel Awiwu

Mateusz Kieruzal 30 września 2025

Ryanair: Nowości z Krakowa i Modlina

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair: Nowości z Krakowa i Modlina

Mateusz Kieruzal 26 września 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij